close window

כמה תעלה לכם קללה


העלבתם חבר? כתבתם דברי נאצה ברשת? עשיתם שיימינג ? תשלמו ביוקר • סיכום פסקי דין מראה: לפעמים קללה תגרום לכם להיפרד מעשרות אלפי שקלים!


תפריט הקללות של הישראלי המצוי ידוע כעשיר ויצירתי. זה ניכר היטב באינטרנט, שם אפשר לנבל את הפה בחופשיות בחסות האנונימיות. אלא שעיון בפסיקות בתי המשפט בשנים האחרונות מראה: לא פעם מי שמקלל עלול לשלם על כך מחיר גבוה עד מאוד.

כך, למשל, אדם שקילל את שכנו באסיפת דיירים וכינה אותו "שקרן" ו"מנוול" נאלץ לשלם לו 8,000 שקלים פיצויים ו - 5,000 שקלים הוצאות משפט לאור העובדה שבית המשפט פסק כי מדובר בהוצאת לשון הרע.


במקרה אחר, שאירע בהלוויה, בעלה של המנוחה כינה את אחותה "שטן" בנוכחות כל המספידים. בית משפט השלום בראשון לציון קבע שמדובר בהוצאת דיבה וחייב אותו לשלם לה פיצוי בסך של 10,000 שקלים.


מפסקי הדין עולה עוד, שגם אם תסננו את הקללה "בן זונה", תיאלצו להיפרד מ - 15 אלף שקלים: זה מה שקרה לעורך דין שקיבל לידיו כתב תביעה והחליט לקלל את השליח שהגיש נגדו תביעת לשון הרע.

אדם אחר שלמד על בשרו את מחיר אי השליטה בכעס הוא פעיל חברתי שצעק לעבר מנהל מרשות האוכלוסין את המילים "אייכמן" ו"רוצח". בית משפט השלום בתל אביב פסק כי אותו פעיל ישלם לתובע 15 אלף שקלים, בתוספת 7,500 שקלים הוצאות משפט.


את אותו לקח למדה אישה אחרת, שכתבה על לוח מודעות בבניין כי אחד משכניה הוא "ערבי", "נבלה" ו"צורר יהודים". בית משפט השלום בראשון לציון קבע כי מדובר בלשון הרע וחייב אותה לשלם 35 אלף שקלים במסגרת תביעה על הוצאת לשו הרע שהוגשה כנגדה.


כך קרה גם לאדם שכינה אדם אחר "חתיכת הומו". במסגרת תביעת לשון הרע שהתנהלה בבית המשפט השלום בחיפה, פסק בית המשפט כי על הנתבע לפצות את התובע ב - 25 אלף שקלים.

.
מעיון בפסקי דין נוספים עולה ש"טינופת", "חלאה" ו"שודד תאב בצע" גם הן אינן קללות זולות. אח שתבע את אחותו, לאחר שהשמיצה אותו כך בהודעות דואר אלקטרוני שהפיצה בקרב בני משפחתם, נאלצה לשלם לא פחות מ - 35 אלף ש"ח בגין הוצאת דיבה, סכום שנותר על כנו גם אחרי שערערה לבית המשפט המחוזי ולבית המשפט העליון.

גם גזענות עולה כסף והרבה. עובד בחניון במרכז הארץ תבע אישה שקראה לו "אתיופי מס***" בכמה הזדמנויות שונות, זכה בתביעת לשון הרע שהגיש לבית משפט השלום בתל אביב בפיצוי כספי בסך - 35 אלף ש"ח. להרחבה על התנאים להגשת תביעה קראו על - תביעת לשון הרע.


ככל שהקללות צבעוניות יותר, כך העונש כבד יותר. מרואיין בתוכנית רדיו, שכינה אדם אחר "קוקסינל" כמה פעמים, חויב לשלם לתובע 60 אלף שקלים. מלבד זאת, אדם שניסה לאטום את דירת הוריו במהלך סכסוך שכנים כונה "ג'יגולו" על ידי שכנתו, והיא נאלצה לשלם לו, בפסק דין בתביעה על הוצאת לשון הרע - 70 אלף שקלים.

במדינת היהודים שמורה עוצמה מיוחדת לקללה "נאצי". ואכן, נתבע שהפיץ כרזות שהשוו אדם שהסתכסך עימו לאדולף היטלר קיבל תזכורת לכך, כשחויב, על ידי בית המשפט, לשלם לו 100 אלף שקלים וכן 47 אלף שקלים שכר טרחת עורך דין.


עו"ד בן קרפל - שהינו עורך דין לשון הרע מן הבולטים בתחום, התייחס בכתבה שפורסמה באתר האינטרנט של "ישראל היום" לכוחן של הצהרות פוגעניות, במיוחד בעידן האינטרנט. לדבריו, "יותר ויותר שופטים מבינים כיום כי רשת האינטרנט בכלל, והפייסבוק בפרט, היא כיכר העיר החדשה. הם מבינים שהנזק שעלול להיגרם לאדם בקהילה סגורה, או מעשרות אלפי לייקים, הוא אדיר" לקריאת הכתבה ב"ישראל היום".


עיסוקו המרכזי של משרדנו הינו בדיני לשון הרע והגנת הפרטיות. אנו בעלי ותק וניסיון רב בייצוג תובעים ונתבעים בתביעות לשון הרע בכל הארץ וקוצרים הצלחות רבות.




                                                   

כמה תעלה לכם קללה
אודות הכותבים
בן ואדם קרפל
בן ואדם קרפל

עורך-דין בן קרפל מייסד המשרד ונמנה על עורכי-הדין הבולטים והמוצלחים בדיני לשון הרע והגנת הפרטיות. מעל לכל בן הוא ליטיגטור שחי באולמות בתי-המשפט ונושם את הייצוג המשפטי בשדה האזרחי;

הישגיו המרשימים בניהול מאות משברים ותיקי לשון הרע בפני כלל הערכאות המשפטיות  - הולכים פניו. עורך הדין אדם קרפל, שותף במשרד ומעורכי הדין הבולטים בדיני לשון הרע והגנת הפרטיות בישראל. אדם מייצג בכל הערכאות, מנהל משאים-וומתנים, מלווה את לקוחות המשרד ומצוי בקשרים ייחודיים עם משפיעני רשת ואנשי מפתח בשוק התקשורת המודרני

מאמרים אחרונים
כל הזכויות שמורות ©
צור קשר
שלח